2009-12-17
CTL: na razie osiągnęliśmy maksimum

Po trzecim kwartale 2009 CTL Logistics ma niemal 10% rynku. W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku przewozowe wyniki największego niezależnego przewoźnika kolejowego wzrosły o około 15%. Jak twierdzą przedstawiciele spółki, CTL osiągnął już maksymalny możliwy wzrost i w kolejnych kwartałach będzie się koncentrował na utrzymaniu silnej pozycji.

W III kwartale 2009 tonaż przewiezionych przez CTL towarów wzrósł o 16% i wyniósł ponad 4,2 mln ton, a wykonana przez przewoźnika praca przewozowa była wyższa o 15%  i wyniosła około 982 mln tonokilometrów.

Osiągnęliśmy maksimum naszych aktualnych możliwości. Bardzo wysoki wzrost przewozów w tym roku spowodował, że wykorzystujemy 100% naszego sprzętu. – mówi Krzysztof Sędzikowski, Prezes Zarządu CTL Logistics.

Przedstawiciele spółki informują jednocześnie, że mimo maksymalnej utylizacji taboru, nie przewidują na razie znacznego  inwestowania w powiększenie mocy przewozowych. Oceniamy, że przyszły rok również będzie trudny dla gospodarki i rynku usług logistycznych. A ponieważ staramy się zawsze optymalnie dopasowywać posiadane zasoby do sytuacji na rynku, nie będziemy na razie inwestować w sprzęt. Skoncentrujemy się na utrzymaniu obecnych mocy przewozowych, chyba że rynek przewozów zacznie mimo wszystko dynamicznie rosnąć. – dodaje Krzysztof Sędzikowski.  

Artur Pielech, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu CTL, wskazuje, że do osiągnięcia przez spółkę obecnej pozycji rynkowej przyczyniło się jej nastawienie na poszukiwanie nowych rozwiązań oraz bardzo korzystna relacja jakość/cena usług.  Klienci podkreślają, że nasze usługi są świadczone na bardzo wysokim poziomie i na bardzo konkurencyjnych warunkach cenowych. Oczywiście zdarzają się czasowe spiętrzenia przewozów i co za tym idzie konieczność przesunięć harmonogramów, ale ta sytuacja dotyka również innych przewoźników w czwartym kwartale. Gdybyśmy mieli więcej sprzętu, moglibyśmy wozić znacznie więcej niż obecnie, nawet o ok. 10%. W trzecim i czwartym kwartale musieliśmy niestety odmawiać niektórym klientom spotowym, tak duże było zainteresowanie naszymi przewozami. Dodatkowo, w ostatnim czasie uruchomiliśmy kilka nowych projektów. Zmieniliśmy na przykład nasz model operacyjny w Niemczech, dzięki czemu jesteśmy w stanie efektywniej i szybciej przewozić towary na trasach Polska – Niemcy, zainwestowaliśmy także w terminal intermodalny w Piotrkowie Trybunalskim, a w Bruzgach trwa budowa naszego terminala do przeładunku węgla. Plany CTL na przyszły rok to przede wszystkim rozwój przewozów transgranicznych i intermodalnych. – podsumowuje Artur Pielech.

Po trzech kwartałach 2009 CTL Logistics przewiózł o 23% większy tonaż niż w analogicznym okresie 2008 roku (ponad 12,5 mln ton), wzrost pracy przewozowej spółki wyniósł 19% (2 765 mln tkm). Po trzech kwartałach CTL jest drugim pod względem wykonanej pracy przewozowej przewoźnikiem w Polsce.