\n');
}
//-->
2007-10-02 Nowa trasa kolejowa: Węgry – Morze Bałtyckie Wraz z przejazdem pierwszego pociągu kontenerowego, polski koncern logistyczny CTL Logistics otworzył nowe połączenie kolejowe relacji północ-południe, łączące Węgry z Polską. Skład złożony z wagonów firmy CTL Logistics wyruszył z miasta Szekesfehervar na Węgrzech i planowo, dnia 28 września, ukończył swoją trasę w Gdańsku. Pokonanie trasy wynoszącej prawie 1.100 km trwało 36 godzin, co odpowiada średniej prędkości 30 km/h. W tym czasie transport pokonał granice Węgier, Słowacji, Czech i Polski. Przejazdy pociągów na nowej trasie odbywają się w ścisłej współpracy czterech prywatnych przedsiębiorstw kolejowych na zasadach „Open Access”. Firma Floyd z Budapesztu odpowiedzialna jest za przejazd pociągu na obszarze sieci kolejowej Węgier, natomiast słowacki operator, firma LTE, odpowiada za przejazd przez Słowację. Następnie przedsiębiorstwo Viamont z miejscowości Usti nad Labem prowadzi skład pociągu przez Czechy, a od granicy polsko-czeskiej pieczę nad przejazdem przejmuje CTL Logistics. W czasie intensywnych przygotowań partnerzy przyjęli za cel aby pociąg mógł pokonać całą trasę bez dłuższych postojów na granicach pomiędzy państwami i bez przerw technicznych. W ten sposób optymalnie dostosowali się do wymagań klientów – gwarantując wysoką jakość transportu, jego niezawodność i prędkość systemową. W związku z powyższym, na południowym odcinku trasy do pociągu doczepione zostały czeskie lokomotywy z silnikami Diesla, wyposażone w systemy bezpieczeństwa dopuszczone do użytkowania na Węgrzech, w Słowacji i Czechach. Dzięki takiemu rozwiązaniu tylko raz na całej trasie, na granicy czesko-polskiej trzeba było zmienić lokomotywy. Firmy zaangażowane w projekt czynią obecnie wszystko, aby jeszcze bardziej skrócić czas przejazdu pociągu, i dzięki temu uczynić go jeszcze bardziej konkurencyjnym w porównaniu do transportu drogowego. Według CTL Logistics średnia prędkość ok. 30 km/h osiągnięta w czasie pierwszego przejazdu składu jest już sukcesem, natomiast poprzez konkretne działania będzie można znacznie ją zwiększyć. W najbliższym czasie firma CTL planuje udostępnić lokomotywy, które mogłyby być użytkowane na terytorium wszystkich czterech krajów, i które dodatkowo dopuszczone byłyby do ruchu w Rumunii. W ten sposób można zapewnić płynny transport tylko jednym pociągiem oraz przedłużyć w przyszłości linię kolejową o obszar Rumunii. Partnerzy uczestniczący w nowym przedsięwzięciu uzgodnili, iż każdorazowo jeden z nich ponosi odpowiedzialność przed klientami za realizację zlecenia transportu łącznie ze wszystkimi świadczeniami dodatkowymi. Obecnie na nowej trasie przewożone są specjalne kontenery, które załadowywane są na Węgrzech, a następnie przeładowywane są na statki w porcie gdańskim, niemniej pociągi pokonujące nową trasę przystosowane są do transportu wszelkiego rodzaju towarów. *** Grupa CTL Logistics jest polskim prywatnym koncernem logistycznym, do którego należy największa kolej towarowa w Polsce i jedna z największych w Europie. Koncern oferuje kompletny produkt logistyczny obejmujący transport kolejowy i samochodowy, spedycję, dzierżawę taboru, przeładunek, obsługę bocznic oraz doradztwo celne. Grupa CTL posiada 30 bocznic, 5 000 wagonów, 170 lokomotyw i 138 km własnych torów. Obecnie w skład korporacji wchodzi 20 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz poza jej granicami. Spółki z Grupy CTL Logistics posiadają certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001 oraz 9 zaświadczeń SQAS potwierdzających najwyższe światowe standardy jakości i bezpieczeństwa w obsłudze materiałów niebezpiecznych. W 2006 r. udział przewozów spółek z Grupy CTL wśród przewoźników prywatnych mierzony w tonokilometrach wyniósł 33%. www.ctl.eu Dodatkowe informacje: Andrzej Owcarz Anna Hahn-Leśniewska Dyrektor Biura Promocji Partner of Promotion CTL Logistics S.A. a.hahn@partnersi.com.pl tel. +48 22 54 93 240 tel./fax. + 48 22 858 74 58 fax +48 22 54 93 203 kom. +48 501 471 999 kom. +48 608 285 061 |
||||||