2006-04-28
Dostawy na żądanie

Hamburg, 28 kwietnia 2006. Firma CTL Rail od marca 2006 roku dwa razy w tygodniu przewozi towary masowe z południa Polski do Brandenburga. Każdy pełny pociąg zawiera ładunek brutto 3 200 ton. CTL Rail odpowiada za realizację całego międzynarodowego łańcucha dostaw (supply chain) w ramach zamówień dostawy „na żądanie”  z natychmiastową jej realizacją.
 
Od załadowania towaru przy polskim kamieniołomie w miejscowości Przywory Opolskie do jego rozładowania w porcie miasta Königs Wusterhausen w Brandenburgii: CTL Rail, spółka należąca do Grupy CTL Logistics, udostępnia lokomotywę i 39 wagonów EAOS aż do czasu, gdy nowy ładunek  będzie gotowy do odjazdu. – „Ze względu na wielkość zapotrzebowania i czas obróbki u odbiorcy końcowego dokładne określenie, w których dniach towar powinien być dostępny w porcie Königs Wusterhausen, jest niemożliwe” – mówi Michael Oberländer, dyrektor generalny CTL Rail GmbH z siedzibą w Hamburgu. – „O terminie zapotrzebowania na większą ilość surowca jesteśmy informowani z minimalnym wyprzedzeniem czasowym. Jednak stosujemy wszystkie możliwe środki po to, aby nie stracić ani chwili i zrealizować przewóz w jak najszybszym terminie.”
 
Transport koleją preferowany
 
Transakcje z natychmiastową realizacją wymagają sporo elastyczności. W tej dziedzinie firma CTL Rail ma już duże doświadczenie. To między innymi dlatego udało się jej przebić konkurencję ze strony spedytorów realizujących przewozy za pomocą samochodów ciężarowych oraz innych spółek kolejowych. – „Transport kolejowy w przypadku towarów masowych ma oczywiste zalety względem transportu drogowego” – twierdzi Oberländer. – „Jednym pociągiem o łącznej masie 3 200 ton transportujemy ok. 2 250 ton netto surowców, co odpowiada możliwościom ok. 60 do 70 samochodów ciężarowych.” Łącznie na odcinku 470 kilometrów ma zostać przewiezionych 30 000 ton towarów. Przewożony surowiec potrzebny jest do prac związanych z rozbudową autostrad we wschodnich Niemczech.
Szybko i niezawodnie
 
CTL Rail zna zarówno rynek niemiecki jak i polski, co ułatwia organizację, w tym realizację wszystkich formalności. Również odprawa na granicy przebiega bezproblemowo, bez straty czasu. – „W naszym porcie tory kolejowe i ciąg komunikacyjny dla samochodów ciężarowych prowadzą bezpośrednio do nabrzeża”, mówi Reinhard Schuster, prezes Portu Koenigs Wusterhausen. „Transporty kolejowe i samochodowe podchodzą pod samą wodę. To decyduje o szybkości odpraw towarów przywożonych i wywożonych.”
 
 
Grupa CTL Logistics jest największym polskim koncernem logistycznym działającym w obszarze transportu kolejowego. Koncern oferuje kompletny produkt logistyczny obejmujący transport kolejowy i samochodowy, spedycję, dzierżawę taboru, przeładunek, obsługę bocznic oraz doradztwo celne. Grupa CTL posiada 30 dworców bocznicowych, 4 400 wagonów, 165 lokomotyw i 138 km własnych torów. Obecnie w skład korporacji wchodzi 18 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz w Europie Zachodniej. Spółki z Grupy CTL Logistics posiadają certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001 a dwie z nich CTL Wagony i CTL Chemkol  certyfikat SQAS potwierdzający najwyższe światowe standardy jakości i bezpieczeństwa w obsłudze materiałów niebezpiecznych. W roku 2005 koncern obsłużył 40 mln ton ładunków, osiągając obroty na poziomie 250 mln euro. Korporacja zatrudnia 2,5 tys. osób.